Mooie man

Daar stond hij.
Nonchalant geleund tegen een lantaarnpaal. Shaggie in z’n bebaarde mond. Een kleine glimlach krulde om z’n slechts nauwelijks zichtbare lippen.
Een man van de wereld en die wereld aan z’n voeten.

Het was een prachtige zomerdag. Een goede dag om de wereld aan je voeten te hebben.
De zon scheen op z’n donkere haar en maakte schitterende contrasten op z’n openhangende blouse. Z’n spijkerbroek benadrukte zijn onverschilligheid: licht en versleten, alsof hij geen moeite had gedaan om er zo goed uit te zien.

Ik kwam wat boodschappen halen in de winkel die zich achter zijn rug bevond.
Zoals een goede moeder betaamt, was ik moe en niet uitgeslapen. Bleek gezicht, kringen onder m’n ogen, m’n lange haren in een snelle paardenstaart. De last van de wereld op m’n schouders.

Mijn dochter huppelde vrolijk achter me aan. Twee en een half jaar, nog niet op school.
Alle vrijheid van de wereld. Alles nog te ontdekken.

Ze ontdekte ook de man.
Bleef staan, nam hem geboeid in zich op. Haar mond viel een beetje open en ik zag alle radertjes in haar hoofd gaan draaien. Ik keek naar haar, zoals zij naar de man keek. Wat dacht ze toch, wat ging er rond in dat kleine koppie met die vurig rode haren?
Ik zag het lichtje aangaan. De aha-erlebnis op haar gezicht.
Ze draaide zich naar mij toe.
“Mama, is dat een aap?”

 

Met deze lichte en luchtige blog, doe ik mee aan de bloghop die Lineke uitschreef op haar blog, na het winnen van de vorige bloghop voor christelijke bloggers.

bloghop-2017-logo

Geef een reactie

